Erol YAKUT

Y.K. Üyesi, Danışman & Eğitmen
YALIN ENSTİTÜ

1969 yılında İzmit’te doğan Erol YAKUT İ.T.Ü. Sakarya Meslek Yüksekokulu Motor Programını bitirdi. 1993-2000 yılları arasında TMMT (Toyota Motor Manufacturing Turkey) görev aldı. 1993’te Toyotasa Japonca eğitimi sonrasında ilk üretim model çalışmaları için Japonya’ya gitti. Şubat 1994’de AOTS programına katılım sağladıktan sonra Takaoka Fabrikasında TPS eğitimi aldı. Devam eden süreçte Türkiye’de üretilen ilk aracın hazırlık çalışmalarına katıldı. 2000 yılına kadar üretim hatlarında Takım Lideri ve Kontrol Takım Lideri pozisyonlarında görev yaptı. Trim hatları Kaizen çalışmaları ve Proses dengelemeleri sonunda Toyota Türkiye’de gerçekleştirilen ilk manpower kaizenlerinde yer aldı. Birçok mini kaizen, kaizen çember liderliği ve major kaizen çalışması yaptı.

1998-1999 yılları arasında 611 T (1998-2002 Model Corolla) Minor değişiklik yeni araç proje sorumlusu, 2000-2001 yılları arasında 467 N( 2002-2006 Model Corolla) Major değişiklik yeni araç proje olarak görev aldı.

2000 – 2012 yılları arasında Şirketin üretim hacmi ve eleman sayısının artmasına paralel olarak üretimi destekleyecek ve yönetimini kolaylaştıracak sistemlerin geliştirilmesi, uygulanması ve yönetilmesi için Üretim Yönetimi Grubunun kurarak yöneticiliğini yaptı. Üretim Yönetimi Grubundaki Görev ve Sorumlulukları;

Man Power Yönetimi;

  • Proseslerin ihtiyacı olan eleman sayısını belirleme, uygun elemanların seçimi (yaklaşık 4500 aday ile görüşme yapılıp 650 eleman seçilmesi), işe alım süreçlerinin takibi,
  • Eleman verimlilik takibi (Peff).

Eğitim;

  • Yeni alınan elemanların ilk eğitim sisteminin kurulması (2001), dokümanlarının hazırlanması ve ilk eğitimlerinin verilmesi,
  • Şirkete giren bütün çalışanlara TPS eğitimi verilmesi (2001-2003),
  • Takım Lideri ve Grup Lideri seçme ve atama sisteminin kurulması (2005), adayların belirlenmesi, belirlenen adaylara TL ve GL atama öncesi eğitimlerinin verilmesi, verilen eğitimin etkinlik kontrolü (Üretim sahası içerisinde gözlem) ve değerlendirilmesi süreç yönetimi, (2005-2011),
  • Takım Lideri ve Grup Lideri Seviye yükseltme eğitimleri; İş güvenliği, Kalite, Üretim, Maliyet ve İnsan Yönetimi eğitimlerinin verilmesi. Bu eğitimlerin saha uygulamalarını davranış ve uygulama yönetimine geçişinin sağlandığı üretim koçluğu (2003-2012),
  • Temel Beceri Eğitim alanın oluşturulması için GPC (Japonya) ve E-GPC (İngiltere) benchmark ziyaretleri yaparak alanın oluşturulması (2004). T/M, T/L ve G/L’lerine Temel Beceri Eğitimlerinin verilmesi (2005-2011),
  • GLDC (GL Development Course) Grup Liderlerinin Toyota Üretim Sistemine uygun En üst seviyedeki eğitimi olan 4 haftalık uygulamalı GLDC eğitimlerinin verilmesi (2010-2012) (69 GL & TL).

Safety;

  • Bölüm safety sorumluluğu,
  • 2004 yılında Tsutsumi fabrikasında Safety ve Ergonomi konularında benchmark çalışmaları yaparak uygulamaların TMMT’de hayata geçirilmesi,
  • Safety Yönetim Sisteminin oluşturulması (TMMT ilk safety man, safety corner oluşturulması, bal peteği uygulaması),
  • 4R KY (Tehlike Tahmin) ve Tek kişilik KY uygulamasının devreye alınması (2005),
  • Stop 6 Uygulamasının devreye alınması,
  • TMC 54 Madde uygunluk çalışması,
  • Hiyari Hatto uygulamasının devreye alınması (2005).

Ergonomi;

  • Ergo yönetim sistemi oluşturma,
  • Ergo Center kurulumu,
  • Proses Değerlendirme yönteminin (Shi Sei Jouryou ten) kullanılmaya başlanması (2005),
  • Eleman fiziksel kapasite ölçümü devreye alma (2005),
  • Çalışmaları şirkete yayma (2008).

Maliyet;

  • Maliyet takımının kurulması (2003),
  • Maliyet yapısının oluşturulması,
  • Bütçe takibi,
  • Direct ve Indirect malzeme takip sisteminin kurulması.

PMR (Plant Management Requirement);

TMC tarafından geliştirilen hat yönetim gerekliliklerine uygun olarak montaj fabrikasının değerlendirilmesi eksikliklerin giderilmesi ve GL, Şef Lider ve Müdür tarafından gereklilikleri yerine getirecek denetleme sisteminin devreye alınması (2007-2010).

2001-2012 yılları arasında Toyota Üretim Sisteminin tam olarak uygulanması, üretim şartlarının geliştirilmesi ve kapasite artışına destek olacak projelerin hayata geçirilmesi için Üretim Geliştirme Grubunu kurarak liderlik yaptı.

  • Üretimin ihtiyacı olan geliştirmeleri yapmak ve yaptırmak üzere Toyota Türkiyedeki ilk kaizen takımının kurulması (2001),
    • Lastik Hattı Konveyör Projesi
    • Final ve Chassis hatları man konveyorler
    • Bumper Konveyör Sistemi
    • Wagon Daisha, Penguen Daisha, Dolly, Chute İmalatları
    • Maniplator
    • Ergo ‘C’ Seat İmalatları v.b.
  • Yatırım bütçe planlama ve takibi,
  • Bölüm Hoshin hazırlık, takip ve raporlamaları,
  • EPKM (Europe Production Kaizen Meeting) çalışmalarına katılım,
  • Manpower Development (2005) Lider,
  • Lead Time Reduction (2006) Sub Lider,
  • Flexible Line (2007) Lider,
  • Flexible Manpower Line (2008) Lider,
  • ‘İdeal Lojistik’ (Lead time, lojistik enerji, manpower ve alan kazancı) çalışması Proje Sorumlusu (2010-2012)
  • 2 adet MDC (Manager Development Course) ve 2 adet EDC çalışmalarına katılıp bu konsepte uygun GLDC sistemini kurarak 5 uygulama yapılması,
  • Pre Trim, Trim hatlarının Full SPS’e (Set Part Supply) geçilmesinde Proje Sorumlusu,
  • TMMF (Fransa) Chassis 3 hattı Jishuken çalışması,
  • JKK Akademi, Riyouhin Jouken ve Henkaten Management konularında çalışma Grubu Üyeliği,
  • Proses diagnosis ve konveyör hattı temelleri Proje Sorumlusu,
  • Shop by Shop çalışma Grup Üyeliği,
  • Quality Sectin Grubunu kurma ve İlk QA Network çalışması (Sıkım) (2002).

2012 yılında Yalın Enstitü ile çalışmaya başlayan Erol Yakut otomotivden tekstile pek çok firmada iyileştirme ve eğitim çalışmalarına dahil oldu. Aynı zamanda, 2017 yılında Rözmaş Çelik Sanayi’de Üretim Geliştirme ve Bakım Müdürü olarak göreve başlayan Yakut halen aynı firmanın Üretim Grup Direktörü olarak görev yapmaktadır.

Dikkat

Bu Oturum İngilizcedir. Öğleden sonra bu oturum devam etmektedir. Başka oturum seçemezsiniz. Devam etmek istiyor musunuz?


Dikkat

Bu Oturum Tamamen Dolmuştur.