Toshio HORIKIRI

Toshio HORIKIRI

Kurucu & Büyük Usta

TOYOTA ENGINEERING CORPORATION

Gelecek için Mücadele; Japonya ve Toyota

Toshio Horikiri, Toyota ve farklı ülkelerde sürdürdüğü danışmanlık tecrübeleri ışığında gelecekte öngördüğü zorlukları ve mücadeleleri hem Japonya hem de Toyota perspektifinden anlatacak. Gelecekte Dünya’yı nasıl bir ortam beklemekte; nüfus, ekonomi, teknoloji ve talebin geleceği nasıl olacak? Horikiri tahminlerini, Japonya ve Toyota’nın gelecek stratejilerini katılımcılar ile paylaşacak.

Endüstri Düzeylerinin Mevcut Hali ve Yükselişi

Uzun yıllardır Çin, Kore, Rusya ve Amerika gibi ülkelerde TPS danışmanlığı vermekte olan Horikiri dünya ekonomisine önemli etkileri olan bu ülkelerin endüstrilerinin yükselmesine tanıklık etti. Bu sunumunda Horikiri bu ülkelerdeki mevcut durum ve yükselişlerini özellikle Çin ve Rusya’dan TPS örnekleri ile birlikte aktaracak.

Kyusyu Üniversitesi Havacılık Mühendisliği Bölümü’nde lisansını tamamlayan Horikiri, 1966–2002 yılları arasında çalıştığı Toyota Motor Corporation’da göreve İmalat Mühendisliği Bölümü Gövde Mühendisliği Departmanında Yardımcı Yönetici olarak başladı.

1979’dan itibaren Motomachi fabrikasında Denizaşırı Üretim ve Mühendislik Bölümü’ndeki Yöneticilik görevinde denizaşırı tesislerde üretin sürecini tasarlama ve geliştirme, Güneydoğu Asya, Avustralya, Yeni Zelanda, Güney Afrika, Portekiz ve Çin’deki yolcu taşıtı üretimi yapan JV tesislerinin taşıt gövde montajı, kaynak, boyama ve genel montaj alanlarında TPS (süreç geliştirme) uygulamalarından sorumlu oldu.

1987’de Kuozui Motor Ltd., Tayvan’da Mühendislik ve Üretim Departmanı Genel Müdürü olarak üretim ve parça geliştirme takımlarına liderlik etme, VA/VE ile yerelleşmeyi geliştirme ve parçaların maliyetini düşürme ve TPS, üretim hazırlama ve üretim kontrolü entegrasyonu konularında görev aldı.

1994-2000 yılları arasında Çin Proje Bölümü ve Denizaşırı Üretim Planlama Bölümü’nde Şef Mühendis oldu. Hedeflenen sürede etkili ve düzgün bir lansman sağlamak amacıyla Çin’de yeni bir tesisin üretim planlamasına ve geliştirilmesine liderlik etti. Değer Analizi/Değer Mühendisliği (VA/VE) kullanarak yerlileştirme artırmak ve parça maliyetlerini düşürmek için yerel takımlarla ve tedarikçilerle çalıştı.

Sonraki iki yıl boyunca Şef Mühendis olarak Motomachi Tesisi, Denizaşırı Üretim Desteği Bölümünde Güneydoğu Asya, Avustralya ve Hindistan’daki denizaşırı Toyota tesislerine TPS yönergesi/eğitimi sağlama ve uygulamaya geçirme konusunda hizmet veren Horikiri 2002’de Toyota’daki görevini tamamladı.

Horikiri 2002 yılından bu yana Kurucusu olduğu Toyota Engineering Corporation’da (TEC) aşağıdaki alanlarda bilgi ve tecrübesini paylaşmaktadır.

  • Kalite ve lojistik geliştirme (Çekme sistemi tasarımı) dahil olmak üzere, basitten gelişmiş seviyeye en güncel Toyota Üretim Sistemi (TPS) eğitimi sağlama
  • Fabrika/tesis denetimi sağlamak ve şirkete gelecek hedeflerin açıkça tanımlamasına yardımcı olma
  • Çalışan katılımını sağlayarak pratik TPS uygulamalarına destek olma
  • Görsel yönetim ile iş yönetimi ve maliyet düşürme uzmanlığı
  • Japonya, Çin, Rusya ve ABD’de otomotiv, havacılık, gıda, elektronik parça şirketlerinde üst düzey danışmanlık başarıları

Horikiri TEC’in yanı sıra 2008 yılında bu yana iki farklı kurumda da çalışmalarını devam ettirmektedir. Toyota Management Institute (CEO) şirkete etkili ve yenilikçi yönetimde yardımcı olmak adına Toyota Tarzı Yönetim Sistemi (TMS) üzerine eğitim sağlama, tüm şirket genelinde başarılı yeni ürün tasarımı, kalite geliştirmeleri ve etkili maliyet düşüşünü sağlamak amacıyla tasarım, ürün geliştirme, üretim, satış ve pazarlama departmanlarının entegrasyonunu destekleme faaliyetleri göstermektedir.

TMS & TPS Certificate Institution (Şef Direktör) ise üretim ve üretim dışı alanlarda operasyon mükemmelliğine destek olma, saha operatöründen yönetim seviyesine TMS & TPS uygulamaları için eğitim ve koçluk, denetimi ve şirketin TMS & TPS yeteneğini değerlendirme alanında hizmet vermektedir.

Dikkat

Bu Oturum İngilizcedir. Öğleden sonra bu oturum devam etmektedir. Başka oturum seçemezsiniz. Devam etmek istiyor musunuz?


Dikkat

Bu Oturum Tamamen Dolmuştur.